Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 1 mars 2010




Det är blidväder på den skånska landsbygden.
Och jag, jag är insvept bland de nakna träden.

Täcken av snö ligger inbundna i frusen slöja.
Länge har de kämpat för att stänga ute mörkret.
Jag säger tusen tack för det.

Så...
Vinterdvalan vaknar så sakteligen ur sin djupa sömn.
Där jag får dela våren tillsammans med alla mina sagofåglar.

Tacksam är jag för vit skrud.
På återseende tills vi ses igen.
Varmt välkommen in är ljuset och vi med det.



/M



4 kommentarer:

  1. Mmm, vackert. Dina bilder säger så mycket. Kram fina, fina vännen!

    SvaraRadera
  2. Ack ja, två dagar blidväder i Stockholm, men nu blåser den hårda nordan och snön fortsätter att falla. Men snart, kanske?

    SvaraRadera
  3. Regnnatt och Wettex - tack för att ni finns!
    Stor kram till er båda.

    Pulver - Blidvädret är över för denna gången.
    Idag svepte nordan in och den envisas med att stanna kvar en bit in på nästa vecka.
    Men du, jag skymtade snödropparna idag...
    Bara det, så snart så...

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.