Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

torsdag 2 juni 2011




Vi tror när vi ser.

Den översinnliga visheten
i den andliga medvetenheten,
splittrar ett spjut som delar
sin förmåga att se sin omvärld
i sin helhet.

Vi omges av det gåtfulla.
Slut dina ögon, se.
Bli förundrad, och fråga om mer.

Kärnan till den innersta kraften
är varken kvinnligt eller manligt.
Det är människan i sin helhet,
utan medlare där i mellan.

Vi står i en förbindelselänk
mellan himmel och jord,
där vi knackar på nervens port.

Vi ser när vi verkligen tror…


/M

3 kommentarer:

  1. Nu fick du mig nästan att lipa, Rosenqvistskans tösabit! Så j**la vakkårrt och så j**la sant!!

    Har jag sagt att jag gillar rörelse; det föränderliga - även om detta är subtilt? Alltså... bilden...

    Du är ett ljus! =)

    SvaraRadera
  2. "Vi omges av det gåtfulla"

    Jo... så måste det ju vara!

    Pärla!

    SvaraRadera
  3. Robban - Ljus...
    Mmmm... Gillar det. Ljus är jag... Eh?


    Pia - Och så är det! Punkt.
    Eller?
    Pärla?
    Jag säger, puss!


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.