Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

fredag 27 januari 2012




Jag når ut genom mina drömmars drömmar
Men vaknar upp till en bitande sanning

Jag vill känna den inre kraften
Men famlar i skuggornas dalgång

Jag ser en tickande klocka
Men den stannade av igår

Jag önskar mig fri passage
Men halkar i en slummertunnel

Ge mig för fan ett stort V
Över allt, allt
Genom
Men jag förlorar nu

Jag sluter mina lock
I ögonblick av tid
Nej, jag är inte död
Död

Jag är…


/M

18 kommentarer:

  1. Marie Marie, du är en gåtfull kvinna. GÅTFULL.
    Tycker så mycket om dina sidor.
    Jag behöver din passion.
    Fortsätt med det.
    SKRIV. FOTOGRAFERA från ditt inre.
    Livet är hos dig. Du kommer att se tro mig.

    Jag vill ha dig hos mig.

    A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. A ??????? - Du har passerat en gräns som inte känns okej.


      /Marie

      Radera
  2. Fina rara <3 Sanningen som en bitande vind? Jo jag kan hur ont det gör. Och jag vet att din värld har rasat!

    Allt får ta tid. Det är ok.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Regnnatt - Jag vet. Jag vet. Åh, jag vill vakna imorgon och ett helt år har gått...
      Någon "däruppe" vill inte lyssna på det örat.

      Kram!


      /Marie

      Radera
  3. Rara människa. Jag tänker på dig, du är med i mina tankar när jag går i skogen. Inte ett vettigt ord kan jag komma på att säga som tröst.
    Alla mina kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet just nu - Goaste du! Du är och finns här. Det betyder mycket.
      Största kramen tillbaka.


      /Marie

      Radera
  4. Du förlorar inte. Du är inte död. Du är och du är förbannat bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann - Härligaste du!
      Det är kommentarer som denna som höjer mig.
      Tackar allra ödmjukast för det.

      Jag har en tuff vecka framför mig.
      Dörrarna stängs bakom mig, Thåström river i själen och jag kryper på golven.

      Kram!


      /Marie

      Radera
    2. Men nya öppnas. Glöm inte det. Och vi tar oss framåt även krypande.

      Radera
  5. Fina fina Marie! Jag har förstått att du har det svårt och tänker på
    dig. Du har en gåva (inte många förunnad) ... att kunna förmedla dina känslor och
    tankar i bild och ord så ... så otroligt vackert och känsligt och talande.

    När jag såg vinterallén snörptes mitt hjärta ihop av kylan den förmedlade ... känslan ...

    Kram du fina, fina Marie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära fågel - Glad att du är här. Long time no see.
      Du har en livserfarenhet som jag ännu inte besitter, men jag är inte långt ifrån.
      Jag är inte purung längre, även om jag fortfarande är tjugo - i mitt sinne.
      Något hände...
      Jag undrar om jag någonsin kommer att känna sanning igen. Jag hoppas det.


      /Marie

      Radera
  6. En vecka är en vecka. Nästa vecka är en ny. Då är den svåra veckan lagd till handlingarna.

    Du klarar det, du överlever. Man bara gör det. Konstigt nog.

    Vi är här inne alla vi som tycker om dig. Håller på dig. Värnar dig. Tänk på det när du känner dig som ensammast.

    Alla kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet - Finaste pussgurka! Du är den enda som jag kallar det. För att Du är Det!
      Jag vet att Du vet. Just det. Jag landar vid havet nästkommande vecka. I en stad som faktiskt är min.
      Med människor runt omkring som jag inte har valt. Vet du, vi kommer att vara nära varandra nu. Kanske möter jag Dig och Harry vid ett gungande hav nära mig, nära dig - där jag möter oss.

      Väl mött du fina människa - jag har med rödtjut, så du vet...


      /Marie

      Radera
  7. Nej, du är inte död utan nyfödd, börjar om från noll, ett nytt liv,.inte alla som får den chansen, utan blir kvar i en monotont resa till glömskan med en främling som resesällskap,.var glad att just du fick chansen att skaffa dig ett liv värt att leva, och att få möjligheten att träffa en människa värt att dela livet med, venm den nu än blir. Ha det bra Marie, livet kan bara bli bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brandon - Jag läser in dina ord. Jag vill också att det ska vara så. Som Du säger.
      Jag tar inte det riktigt till mig, men jag hoppas att jag vaknar upp - och att det faktiskt är så.
      Vem säger att livet är en lek? Jag har gått igenom alla fasor i livet, men det som händer nu är något av det vidrigaste, smärtsammaste och blodigaste jag någonsin mött. Vaknar jag upp imorgon med mina sagofåglar, ser jag det som ett tecken. Nu, jag är inte riktigt där. Än.

      Och, här sitter jag och skriver kommentarer mitt i natten med rödtjut som enda sällskap och ser och försöker ta in alla kommentarer - shit... jag blir så rörd att ni alla - och Du finns här hos mig.


      /Marie

      Radera
  8. Håller om dig en stund bara.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Livet just nu och Regnnatt - Tusen tack för att ni tänker på mig. Stor kram till er båda!


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.