Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 1 september 2012




Det mest abstrakta,
växer sig allt starkare
In absurdum

Famnens omtag
kan laga allt,
som är trasigt

Minnenas backspegel
är läxan av allt,
som är bakom

Modet att förlåta,
är min väg till den
Sanna Kärleken

Den sanna av den renaste,
av livets elixir
där jag injiceras hel

Förmågan att se...
... är en gåva
Ta allt jag ger

Härifrån och nu...


/M


6 kommentarer:

  1. Famnens omtag...
    Mod att förlåta...
    Du fångar så mycket, med så få ord
    Mänsklig kärlek
    Värmande i höstens vindar - Marianne

    SvaraRadera
  2. Söderenbytjejen - Marianne...

    Höstens vingslag med sina sprakande färger är inte här ännu i Skåneland.
    Men, jag välkomnar vilken vecka som helst. Hösten är min vän...

    Tack för snälla ord, ord som jag behöver. Det värmer mitt ledsna hjärta inatt.
    Och imorgon...


    /Marie

    SvaraRadera
  3. Marie, du skriver så otroligt vackert, tänkvärt, bortom och utöver. Tack för alla dikter jag får ta del av!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loll - Du anar inte vad jag känner när jag ser dina ord.
      Jag tar tacksamt emot och allt därimellan.

      Tack också för allt det som är ditt inne hos dig.
      Jag delar dina känslor och tankar. Allt.

      Jag önskar oss båda den sanna kärleken på vår väg.

      Stor kram!


      /Marie

      Radera
  4. Oj. Det är kraft i både bild och ord. En styrka att förlåta, att släppa in! Snygg. Som oftast MArie

    SvaraRadera
  5. Åsa - Tack för fina ord. Värmande ord.
    Jag är mycket glad av att "se dig" härinne hos mig igen.


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.