Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 3 juli 2010




Jag är en romantiker
av tillbakadragen natur.
Utan kedjor…

Men jag är också snärjd
av mina sinnen
där jag inte finner ut
från mitt fängelse.

Där inne har jag stor frihet…
att lära känna annan verklighet.
Den frigörs först om jag tillåter
fantasin ta emot nyckeln.
Jag kan höra hur den vrider om
och tar tillbaka all reson.

Jag är en romantiker.
Utan kedjor.
Bortom all logik…

Det är så befriande.


/M


6 kommentarer:

  1. "Inga kedjor"... eller brustna sådana... Vackrare syn kan man få leta efter!

    Din bild ger mig ro. Vet inte riktigt varför... men, den ger mig ro! Och texten är oxå tilltalande... kollega romantiker! =)

    SvaraRadera
  2. Men vilken kombination! Orden och bilden. Perfekt!

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt härlig bild. Vart "hittar" du alla fina ställen som du fotar?

    SvaraRadera
  4. Mmm, stunder då jag också snärjs av mina sinnen, trasslar in mig... de finns. Trots att jag tror jag har en nyckel.
    Åh, jag vilar mig i dina ord. Fina, fina du!

    SvaraRadera
  5. "Utan kedjor
    Bortom all logik ...

    Det är så befriande"

    Sååå härliga och befriande ord. Och vilken bild sen.

    Massor av sommarkramar från Fridhem.

    PS Pia hälsade tillbaka så jättegott ... DS

    SvaraRadera
  6. Robban – Tack, du. Bilden ger mig också ro av någon märklig anledning. Länge sedan jag såg den, så nu åkte negativet i scannern. Jag ser den med andra ögon idag än då.
    Jag finns ju där någonstans…

    Znogge – Men vilka ord! Tack!

    Marie-Louise – Jag snokar upp lite varstans. Inbillar mig också att platserna hittar mig…
    Jag har också en man som är fantastisk på att finna… till mig.

    Regnnatt – Jag vet att du har dina stunder, men jag vet inte om jag tycker du trasslar in dig. Du är en klok kvinna mitt i all ”vilsenhet”. Du vet ju eller hur? Nyckeln? Ja, den har du utan tvekan.
    Puss!

    Kära kraxande fågel – Tack fina du! Både här och på din egen blogg.
    Ska bli så spännande att se dina kommande alster…
    Roligt att du stötte ihop med Pia – underbar kvinna! Hon är solen själv… och mycket begåvad konstnär.
    Stor varm kram från mig och puss på kind.

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.