Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

onsdag 7 juli 2010




Tänk dig allt som varit.
Och faktiskt är…
Skall så vara.

Tänk dig in i
den beslöjade dimman
där du ännu inte har lyft.

Tänk dig med en blick,
så klar att du svävar trots allt.
I det stilla…

Tänk dig det vackert oändliga…

För det är just din förmåga
till det oändliga, i förvandling
som visar dig vägen.

Utan ände…


/M

8 kommentarer:

  1. Och till de orden ska jag försöka somna. Tänk att man kan börja blogga och hitta människor man tycker så mycket om... Puss.

    SvaraRadera
  2. Önskar jag var en multitalang. Jag kan bara skriva. Och spela ett eller två instrument förstås. Men vad ska jag med trummor här inne?
    Om jag någongång hittar ett tema som gör dina bilder rättvisa, kan jag få använda någon av dem då?
    Bugar i djup beundran.
    /Jonas på Bitterbloggen

    SvaraRadera
  3. Kort & gott: bild = vacker... text = vacker!

    SvaraRadera
  4. oändligt vackert som vanligt

    SvaraRadera
  5. Det finns mycket text i mig. Men varje gång jag är här och läser och njuter av bilderna så tappar jag orden. Jag kan inte skriva en vettig kommentar. Du tar andan ur mig.
    Fina, fina du. Kram!

    SvaraRadera
  6. Regnnatt – Ja, tänk… fina människa!
    Löveya! PUSS!

    Jonas – Jag blev ganska tagen av dina ord. Tack!
    Inte ofta jag tappar målföret så att säga, men jag måste erkänna att jag blev en aning ställd…

    För inte så länge sedan var det otänkbart att ens ”låna” ut mina bilder.
    Av flera skäl.
    Idag kan jag tänka mig samarbete av andra skäl…
    Kreativa människor bör hjälpa varandra i den mån man kan.
    De bilder jag inte kan ”låna” ut är på människor, vilket jag hoppas du förstår. Men, med en öppen dialog så är inget omöjligt.
    Byline är ett måste. Dessutom hade jag uppskattat om jag hade fått slänga ett getöga på din text innan publicering.
    Så, ja… välkommen tillbaka.
    Och du – än en gång tack för mycket fina ord!

    Robban – Du är min idol! Men det visste du redan.

    Osorterade tankar – Jag niger och säger väldigt mycket tack!

    Wettex – Kära, söta, fina du.
    Jag vet att du har texterna i dig. Jag vet ju det.
    Som jag har skrivit tidigare, det gör inget, tänk inte på det.
    Och jag tycker visst det att du lämnar vettiga kommentarer.
    Jag blir glad när du är här.
    Stor kram!

    /Marie

    SvaraRadera
  7. Ok Marie. När tiden är inne hör jag av mig. Ännu en gång - fantastiska bilder!
    /Jonas på Bitterbloggen

    SvaraRadera
  8. Du är varmt välkommen, Jonas!

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.