Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

tisdag 23 augusti 2011




Någonstans i tiden
Någonstans
Levande?

Omfamna symboliken
Finns det någon
Eller något?

Livet, döden
I en skön förening
Där någonstans är vi

Vi omringas av det ständiga
Ett evigt klagoskrin
Där allt förväntas vara himmelriket

Kvar på jorden står vi
Av idag, någonstans
I vår tid

Tiden som på sin färd förgör världen
Osynlig, det synliga
Upplysning?

Någonstans, någonstans
Mitt i allt där emellan
Där finns jag

Jag är här, alltjämt
Ibland oss
Någonstans

Och jag tänker nu i skrivande stund
Någonstans i tiden
Här och nu

Jag vill inte dö
Döden
Döden, döden

Någonstans i tiden
Någonstans
I tiden, här

Var, var är jag?


/M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.