Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

tisdag 19 juni 2012




Förändringens tid är här
I stillhetens stillhet
I ordning av kaos

Klockslaget , ett enda kast
Som övergår från ett skede
Till ett annat

Min tid…

Stilla i stillhetens stillhet
Där allt rusar i förvandling
Utan ett öga torrt

Jag undrar…

Är tiden en destruktiv kraft?
Små klockor som ringer i vinden?
Alltid redo till att hämtas in?

Jag kan inte påverka tidens vingslag,
Men jag kan försöka komponera
En egen melodi, i varsam rytm
Längs med förändringens tid

Då först kan jag komma överens med livet
Utan inre krig med brutalt slut
Tiden där framme knackar på
Det tar bara en annan vändning nu

Och igår, blev jag vindkysst, av en ängel


/M

2 kommentarer:

  1. Syre. Luft. Jag känner och ser ett ljus, långt därborta i tunneln. Det glimmar till och genast finns det hopp.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Finaste livet - Förlåt. Förlåt!
    Jag försöker - jag andas. Men, det är inte så mycket mer. Just nu.
    Mycket händer, mycket sker nu. Jag hinner inte riktigt med...

    Ja!!! Det finns en strimma hopp, det finns det alltid. Ansvar, du vet...
    Livet, det ligger i mina händer.

    Jag ber till Gudarna att jag får det glimmaste av allt detta att glimma - jag behöver det nu.

    Bli inte sjösjuk därute...

    Tycker så mycket om dig, det vet du va???


    Puss i natten...


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.