Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 22 juni 2009




Förlorar mig själv för en stund
Trasslar mig inåt och kan inte riktigt samla ihop tankarna
Få det till ett vettigt resonemang och dra en slutsats
En klok sådan

Konsekvenserna är många
Det gäller att kunna se
Se om det kommer tillbaka
Överhuvudtaget

Vill jag se?
Kanske väljer jag bortom...
Men om jag bestämmer att se bortom...
Varför infinner sig då inte min klarsyn?

Insikten finns där
Det är bara att se
Att den faktiskt, finns där

Bortom...



/M



2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än helt enkelt älska bilden!
    Och så förstås blicken. Den där blicken! Som gjord för skådande långt bort.
    Ja, mycket långt bort.
    Och vidare bort än så...
    ...för betraktelser av ting och skeenden i något på andra sidan och utanför en evighet

    SvaraRadera
  2. Nej, men oj!
    Tack så mycket!
    Så roligt att du tittar in...

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.