Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

fredag 26 juni 2009




Om ett hjärta
Mitt hjärta

Men också om smärta
Som gör ont
Så ont

Långt inne i mitt hjärta
Min själ
Mitt vara
Och inte vara

Tar tag i mitt bröst med kupad hand
Trycker till
Det blir lugnt
För en stund

Något tar tag med våldsam kraft
Greppar
Suger tag
Sliter ut mitt hjärta med ett rovdjurs fasansfulla skrik
Slungar ut och ner i avgrundens svarta hål

Där blir hjärtat kvar
Blödande
Pulserande

Känner hur jag blir liggandes kvar i fosterställning med krökt rygg
Krypande försöker jag desperat gripa tag om mitt hjärta
Sätta det på plats i mitt bröst
Resa mig upp och gå rakryggad därifrån

Någon säger - den vise har sju öppningar i sitt hjärta
Och ingen av dem är stängd

Jag säger - mitt hjärta har inga sju öppningar
De är förnärvarande stängda
Och gapar efter den vises själ



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.