Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 8 juni 2009




Det var en ledsen, besviken och en aning sur Margot Wallström som
länkades ut från Bryssel i SVT:s valvaka. Sverige kommer att mista
en ytterst kompetent och viktig politiker när hon träder tillbaka i
höst. Hon har sina skäl. Låt henne få ha det. Själv hade jag gärna sett henne som statsminister...

Europa - mitt Europa?
Sverige - mitt Sverige?
Men Sverige, Sverige - var fan finns du nu?

Vi kallar oss svenskar med stort S och inte europér. Mästare är vi
på att gnälla, men om 43,8 procent masar sig till vallokalen är jag
den som bestört beklagar. Vi väljare har makten i våra bara
händer - vakna upp!

Och då menar jag inte Piratpartiets ingång till Bryssel på en enda fråga...
Världen blöder och människor bryr sig mer om fildelning. Helt galet!

Förändring, det måste till en förändring. NU!
I Sverige!
I Europa!
I Världen!

VÅR VÄRLD!


/M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.