Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

tisdag 20 april 2010




Alla dessa fantastiska kvinnor.
Ni gudinnor.
Mina vardagshjältinnor.

Under lång tid har jag velat påbörja
ett projekt om er
makalösa kvinnor.

Än så länge är det en baby,
som har fått vila
i naturens eget sköte.

Där bland magiska egenskaper,
i ljuset av den gåtfulla månen
med sitt vakande tredje öga.

Är ni redo att ta form med er visdom,
kärlek
och era livserfarenheter?

Kan ni sprida ert ljus
till oss betraktare?
Kom, kom framför min lins…

Ni, ni underbara kvinnor…


/M



6 kommentarer:

  1. så vackert, och så sant.

    De där kvinnorna som är byggstenarna, man vill låta dem ta utrymme i anspråk.

    SvaraRadera
  2. Ja, så vackert. Mer och mer ser jag också denna, den skönheten hos kvinnorna som har varit med om, som vill och som vågar dela med sig av sitt.
    Som kan stärka. Numera tar jag alla tillfällen i akt att lyssna.

    Tänk att som du kunna fånga på bild... Lycka till, det kommer att bli fantastiskt!

    Jag börjar i mitt inre skapa mig ett galleri av fantastiska kvinnor (och mjuka män) som släpper in mig i sitt via ord och bilder, trots att vi aldrig möts. Bär med ord.
    Du är en av dessa vackra. Mjuk kram, låt vårvindarna omsvepa dig idag finaste.

    SvaraRadera
  3. Ja, hos mig finner du fullt stöd för denna ärevördiga strapats, kvinnor är nämligen det bästa jag vet!

    Återigen kan jag inte annat än skaka på huvudet i ödmjuk förundran över de stämnings- och effektfulla bilder du åstadkommer. Ett besök hos dig lämnar mig aldrig oberörd, det ska du veta.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Peace – Ja, det är vackert.
    En del av dessa kvinnor finns inte med mig längre i detta livet och kanske vill jag genomföra detta just för dom som lade grunden. Det finns så många fantastiska öden och jag känner att jag aldrig kommer att få nog. Jag kan sitta i timmar och bara förundras, med ögon stora som tefat, som en liten flicka, fast jag är den där vuxna kvinnan som inte längre är det där blåbäret.

    Regnnatt – Jag blev så glad för dina fina ord om mig och jag är uppriktigt sagt rörd.
    Skönheten, klokheten… det gäller såklart män också… men det är kvinnorna som fascinerar mig och gör det mer och mer.
    Bloggvärlden är numera en annan del. Fast man inte vet vem en del är på grund av att ni skriver anonymt, lyser ni igenom. Ni har era anledningar, gott så. Jag känner mig trygg i det. Man kan nästan nudda era ansikten ute cyberspace. Det är en mycket märklig känsla.
    Andra visar sitt ansikte. Det är modigt och det är stort.
    Alla har ni orden gemensamt och jag tror inte längre på slumpen…
    Jag dras till livet, det vardagliga, det riktigt äkta.
    Livsöden, alla är dom olika, men många av oss har samma nämnare. Jag vill veta, jag är intresserad, jag vill möta – livet, i alla dessa ansikten.
    Kram tillbaka, du fina, du mjuka.

    Alfa – Ja, du… Som sagt, det finns många kvinnor i ditt liv, stora som små.
    Och inte vilka som helst, heller…
    När någon inte är ”nordiskt sval” som vi säger här i huset Fyrkappan, utan faktiskt känner något och blir berörd. Fan, alltså – det är ett gott betyg!
    Jag blir så, så glad!
    Kram tillbaka!

    /Marie

    SvaraRadera
  5. Ja! Bra! Gör ditt projekt om kvinnor, vi vill se ...

    Kram
    /W

    SvaraRadera
  6. Kaffepulver - Det ska bli hur spännande som helst! Tack!

    Kram tillbaka!

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.