Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

fredag 21 maj 2010




Jag fortsätter min vandring
på de slingriga vägarna,
in i mitt djupaste djup.

Det som var igår,
är inte idag.
Allt är föränderligt…

Eller är det bara jag?

Jag skiter i detta.
Tar mig in till Anna von Hausswolff,
livs levande på Dunkers scen ikväll.

Tillsammans med mina stigar,
kan jag sedan vandra hem i natten,
med en melodi på min väg…


/M


6 kommentarer:

  1. Fanken... saknar en vistelse i de där nejderna!

    SvaraRadera
  2. Den bilden kan man kliva in i och försvinna ett slag.
    Hoppas du får en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Här blev det Rufus fantastiska röst och ledsna texter, som jag vandrade hem med i sinnet.
    Samt en hjärtskärande påminnelse om den ljuvliga, hetsiga ungdomens glädje, där på festen som nu varar i dagarna tre.

    "Det som var igår,
    är inte idag.
    Allt är föränderligt…"

    Allt är föränderligt, hur jäkla ont det än gör.
    Så är det väl.

    Bilden din, som alltid är den värd både mjuka kramen och en puss.

    SvaraRadera
  4. Visst får din bild tanken att vindla iväg längs stigen, men som vanligt är det en ogripbar förnimmelse av dolda minnen, dofter och känslor som kommer över mig när jag ser dina bilder. Och det är ju inte så illa, eller hur?

    Denna får det att värka i hjärtat på mig.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. En väldigt vacker vandring.

    SvaraRadera
  6. Robban – Du vet var vi finns.
    Du är alltid välkommen till huset Fyrkappan.

    Lilla Blå – Jag kliver alltid in här…
    Jag fick inspiration den kvällen.
    Udda sångfåglar tar stor plats i mitt hjärta.
    Tror att du hade gillat henne.

    Regnnatt – Det är nog väl att livet är föränderligt…
    Vi utvecklas ju i det, eller hur?
    Allt det där ”onda” som många av oss bär i vårt bröst
    och som av olika skäl får det att brista av smärta.
    Av någon anledning har jag alltid omfamnat det och
    tagit emot. Medvetenhet är så mycket bättre än att lägga
    locket på. Det är då vi vandrar våra egna stigar.
    Jag vet att du vandrar din.
    Tänker på dig.
    Puss!

    Alfa – Jag blir glad att mina bilder säger något till dig.
    Att denna sedan tar tag om ditt hjärta blir jag ännu gladare.
    Denna väg är inte vilken som helst…
    Mina omgivningar är fantastiska.
    Mitt hjärta blöder här.
    Kram tillbaka!

    Znogge – Det ÄR en vacker vandring.
    Mitt sagoland, och jag har allt utanför min dörr…

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.