Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

tisdag 1 juni 2010




Det har varit tekniskt uheld i huset Fyrkappan.
Vi har krupit runt i ett hav av sladdar och kablar,
slagit i våra huvuden, sett stjärnor och svurit högt.

Kör in till staden som inte längre är min.
Det är rörigt i mitt huvud.
Mina tankar är överallt och ingenstans.

Dansa.
Dansa, dansa…
Dansa med mig.

Det låter så jävla ljust.
Men jag, jag vill bara gråta.
Följa mina känslor och härja fritt.

Mitt hjärta befinner sig någon annanstans,
långt ifrån staden,
som inte längre är min.


/M






3 kommentarer:

  1. "Härja fritt"? Likt vågorna i bilden? Vackert..!

    Gott att ha dig tillbaka förresten... =)

    SvaraRadera
  2. Gumman, gumman, gumman. Gråt då. Jag sitter vid sidan om dig och torkar tårar, klappar kind och stillar dina axlar när dom vill skaka. Så får det vara ibland. Du fina.

    SvaraRadera
  3. Robban - Ja, du vet... och tack du!

    Regnnatt - Fina, fina du - storpuss!

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.