Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 18 oktober 2010




En slinga av toner följer dig vart du än går.
Skinande och liljevit inlindad i den fluffigaste av grädde,
svävar de framför dig om du tillåter dig ryckas med.

Mystiska sinnen tar dig till andra världar
där skepnader svävar så mjukt på fallande skuggor,
och tar dig till ett rike kallad oskuldens tid.

Bländad av skönhet säger mig vara på min vakt.

Det sägs att du kan gå på luft över vatten,
om du bara tror på allt levande som gror.

Över andra sidan bron… finns…
… en sfär så skyddad, där en dröm av drömmar
visar dig vägen om ditt hjärta är rent.
Din dröm finns gömt i det ogreppbara
där ingen någonsin kan komma åt…

Som ett osynligt synligt väsen från en annan tid,
kallad oskuldens tid,
låter du mig se ditt andlösa innersta rum.

För evigt fångad i en sfär,
står jag där helt stum mellan världar jag inte trodde fanns.
Det är endast rummet som skiljer av i en tidsstämning,
där jag famlar i tomma intet.

Den klingande melodin bleknar allt mer bort,
och jag går hem till en annan värld,
i en atmosfär runt mig med full av hopp.

Jag vänder mig om en sista gång med en önskan.
Riket av oskuldens tid, ta mig dit i din linda.
Ännu en gång...


/M

4 kommentarer:

  1. Hittade hit via din vackra kommentar hos regnnatt och hittade ännu mer vackert här, både texter och bilder. Fint.

    SvaraRadera
  2. Vacker text - men det upplever man ofta här hos dig!!

    SvaraRadera
  3. Jag ska försöka sova, inbäddad i en sådan dröm nu :) Ditt är självklart vackert.

    SvaraRadera
  4. Ettie Bee - Vilket fint namn. Vackert!
    Tack snälla du för beröm.
    Varmt välkommen hit!


    Robban - Tusen tack. Blir glad!


    Regnnatt - Hoppas du hade en fin dag i går på Din dag! Med drömmar och allt...
    Stor kram, fina!


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.