Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 2 oktober 2010




Närvarande
Men inte här

Jag vill ju vara
Där du är

Släpp mig fri
Du fina ni

Ta mig i din hand
Alla ni

Led mig dit
Till ditt ni

Ta mitt jag i en storm
Som bara du kan
I allt ni

Rör om och blås ut

Ja, jag är närvarande
Här
I allt som är där

Jag blundar, det sista jag ser…


/M

5 kommentarer:

  1. "Närvarande
    Men inte här

    Jag vill ju vara
    Där du är"

    Tänk, så ofta jag är här men ändå inte ... och saknar min allra som käraste Margith ...

    "Jag vill ju vara
    Där du är"

    ... och så ser jag bilden och läser dikten ...

    Tack!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Marie, du har inte tacklat av det minsta märker jag.

    Här har jag inte vistats på ett bra tag nu, men det räcker med att läsa de första raderna så har du obevekligen svept iväg mig till en plats och en stämning jag inte var beredd på att möta här och nu.

    Och det gör mig gott.

    Härligt att se dig igen, kram på dig:)

    SvaraRadera
  3. Tilltalande text! Men det är bilden som... Jafyfanken vad bra den är - riktigt j-la bra!!! =)

    SvaraRadera
  4. Här, ta min hand. Kram.

    SvaraRadera
  5. Skatan – Finaste du! Det är du!
    Ibland funderar jag över din Margith.
    Åh, du finaste av fågel som flyger och sprider din varmaste av värme till oss alla.
    Vänskap – är kärlek – en handling av vår djupaste kärlek, där vi ger – och tar.
    Du ger… min ängel av finaste – du!

    Min kram är den ringaste du kan få, men den är varm som du…


    Alfa –käre du!

    Du vet… Jag möter upp på en plats där du är beredd här och nu.
    Vi ska sitta på en bänk, du och jag. Med en pilsner, så stark, att vi kickar varandra under benen i allt. Med prat och snack om ”kvinnor” och sång. Dina underbara kvinnor, stora som små…

    Alfa, Alfa… Jag är så glad att du är igång…
    Och, ja – ett stort ja!
    Fan, du är GLÄDJE i ett stort jävla fång!
    Stor, stor kram!

    Robban – Oh, babe you! I`m fucking love youuuuu!
    Puss!

    Regnnatt – Jag tar den, fina, fina du – jag tar den…
    Och, jag gråter en smula…
    För att du är du…


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.