Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

onsdag 29 september 2010




Jag har varit på en plats
med sinnesro.
Dit inga änglar hade tillträde.

Hur hänger det ihop?

Det var bara jag.
I min ensamhet.
Tillsammans med mina tankar.
I en avlägsenhet.
Långt, långt härifrån.

På denna vidunderliga
märkliga plats
fylls jag med sinnesro,
där inte ens min egen ängel
har en given ingång.
(Hon skäller alltid).

Ansikten kommer och går.
Fastnar i ett skyddsnät som inte förmår
gripa tag, i mig.

Jag ler inom mig själv.
Som ett brinnande ljus med låga.
I all sin ro.

Där jag är jag…


/M

4 kommentarer:

  1. Så gripbart vackert.
    En text att bära med sig, som ett brinnande ljus.
    Tack.
    Det är vackert när Ensamheten är vacker.
    Och du är du, som ingen annan, kan vara. Du.
    Sköt-om-dig-kram från Rikki

    SvaraRadera
  2. Där var ett foto jag verkligen tyckte så mycket om! Som jag ville vara i. Just så, just så.
    Men inte att en ängel som skäller. Hellre att de inte finns. Då.
    Kram och sinnesro

    SvaraRadera
  3. Där är du. Och där är det stilla. Och vackert.

    SvaraRadera
  4. Rikki –Varsågod, jag blir glad om du vill bära med…

    Ja, den är vacker. Ensamheten.
    Om den är självvald.
    Jag behöver vara där emellanåt. I ensamheten.
    Min ensamhet. Men jag finner alltid ut.
    På något sätt. Och in igen…
    Fina Rikki – en varm kram kommer här.


    Regnnatt – Det måste du berätta om.
    Hade varit roligt att ta del av vilket fotografi du ville vara i…

    Min ängel menar väl, för väl ibland…
    Och jag vill inte vara utan henne – hon ger mig mycket motstånd.
    Men ett kärleksfullt sådant. Sån är hon…
    Stor krama om kram till dig.


    Trolligt – Ja! Där finns jag av och till.
    Där är stilla, där är vackert och mycket rogivande.


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.