Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 18 september 2010




En omvänd handling
av jordens innersta väsen.
Som ringar på sin ålder
i tidens värld.

Är det ett tecken?

Solens strålar letar sig runt huset Fyrkappan
och daggen dröjer sig fortfarande kvar.
Jag tänker på
mjölk, honung och klunkar av vin.

Jag ser de levandes
och de dödas träd,
där frukterna av det goda och det dåliga
kämpar på de motsattas sida.

Finns den omvända handlingen
av våra speglingar
i vårt handlande?

Är det ett tecken?

Jag vill ha en fullständig seger
där varje levande själ
möts i ett rus.

Så, jag ber en stilla bön.
Bort från falskhet
runt de trångsyntas land.

Och det är inte ens söndag…


/M

3 kommentarer:

  1. Ja, vi får be nu. För att de trångsynta inte ska snärja oss med falskhet...

    Dina svartvita bilder är så talande.

    Kramar dig, du min stöttepelare :)

    SvaraRadera
  2. Regnnatt - Ja, det får vi.
    Det är förfärligt, så förfärligt.
    Kram till dig med, fina.


    /Marie

    SvaraRadera
  3. JAAA!!! Detta skulle kunna vara en definitiv kandidat för "du vet vad"!! Mycket, mycket tilltalande bild, Marie!

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.