Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 25 oktober 2010




Märkligheternas omständigheter,
omvandlas till ständigheter.

Tankar grusas sönder och samman,
där de trumlas runt, runt, runt.
De stöts, blöts och nöts om vartannat.

Blicken flackar och fastnar i ett rörligt nät.
I all sin orubblighet.
Tanken fortsätter genom en glasruta
och ut till den fria vinden.
Jag försöker stänga ute tanken,
men den försöker envist tränga sig in igen.

Kanske kan jag börja samla upp.
Fånga in alla tankar i en glasburk.
Och skruva åt ett lock.

Märkligheternas omständigheter
behöver inte vara dessa ständigheter.
Dessa kan omvandlas till spröda vingar
som sprids tillbaka ut i vinden.
I det evigt ständiga.
Om jag bara öppnar upp…

Blir tanken fri då?


/M

7 kommentarer:

  1. "Om jag bara öppnar upp...

    Blir tanken fri då?

    Kanske ... kanske ..

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här gick det undan. I min tanke i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Kan det tänkas att det är tanken som fängslat dig... och inte tvärtom?

    Hursomhelst: najs text - igen!!! =)

    SvaraRadera
  4. Om du vet hur du ska öppna upp låter det som om det vore värt ett försök.
    Väl värt.
    Tänker på Tjolahoppflöjtskoppar som en realitet och längtar.
    Det finns så mycket att tala om. Och skratta åt.
    Och göra något åt.
    Min skönaste kram till dig i natten
    /Rikki

    SvaraRadera
  5. Jag skulle ibland vilja fånga dem i en burk. Men tror tankarna mår bäst då de fritt får hoppa från person till person. Flaxa fritt.

    Vackert Marie!

    SvaraRadera
  6. Dina ord vindlar vackert :) Oj vad de vindlar.

    Då tänker jag såhär...

    Skruva inte åt med lock. Stäng inte in i glasburk. Det låter begränsande. Samla in. Om du vill. Sedan ska du våga tycka om, hålla i din hand, både i dagsljus och i skenet av ett ensamt stearinljus. Innan du släpper fria i vinden.

    Hoppas sömnen hittar dig inatt. Kram.

    SvaraRadera
  7. Skatan – Ja, så kan man nog se det.
    Kanske, kanske…
    Kram tillbaka!

    Znogge – Hahaha. Du är snabb!


    Robban – Hm…
    Här går jag och tror att allt är sammankopplat…
    Hur kunde jag vara så stupido?
    Hursomhelst; Tack!


    Rikki – Alla försök är väl värda.
    Oj, vad det är värt!
    Du, jag tror de där tjolahoppflöjtskopparna är nödvändiga.
    Livsviktiga rentav.
    Och ja, det finns så mycket att tala om där ute i gräset…
    Ser fram emot det!
    Varmastekramenienfredagsomnuärenlördag


    Åsa - Jag tycker det låter fint när tankar får flaxa fritt från person till person.
    Men jag tror inte på det själv i praktiken.
    Funderar på emellanåt varför en del människor säger en sak när de egentligen menar något helt annat.
    Blir man ett med sin tanke då?
    Kram Åsa för att du alltid funderar över ting här och nu. (din egen blogg i synnerhet).
    Tack för det!

    Regnnatt – Jag vet allt det där du skriver. Jag vet ju det.
    Jag är oftast det också – fri! I både tanken och i mitt eget jag.
    Men vissa tankar måste jag stänga om, till och med stänga in.
    För mitt eget bästa… annars ligger skärvorna där som krossat glas.
    Jag är bra på att sortera in i fack. En del av tankarna får bo kvar där ett tag till. Det blir så bra. Det är oftast därför jag skriver som jag gör.
    Ren överlevnad.
    Varm kram till dig i natten.


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.