Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 10 september 2011




Den fria själens skrivare,
sitter stilla på sin kammare.

Sigillet som egentligen inte finns,
säger slutenhet
som bär på en hemlighet.

Makten ligger i pulsen,
där närvaron kräver sitt.
Inlindad i sitt eget sköte.

Brinn av passionen, säger jag.
Och elden visar ingen ånger.
Säger en annan.

Det är det pulserande hjärtat,
som alltid får näring.
Och som aldrig någonsin dör.


/M


8 kommentarer:

  1. Åh jag hoppas att dina ord är sanna. Att pulserandet kommer först, näringen därefter och döden aldrig.
    Din bild är mycket vacker <3

    SvaraRadera
  2. Regnnatt - Det är så enkelt.
    Utan den brinnande passionen är vi ingenting.
    En låga som slocknar förknippar jag nästan med döden...

    Kram till dig!


    /Marie

    SvaraRadera
  3. Vackert... kort och gott: vackert! =)

    SvaraRadera
  4. Brinnande passion har jag mycket av,.men de flesta människor är rädda för elden här i Sverige, lite kyliga, lite försiktiga, lite rädda att visa vad de egentligen känner och tycker,.synd, man lever ju bara en gång.
    Ha det bra M.

    SvaraRadera
  5. Brandon Lee - Super! Brinn ännu mer!
    Jag håller med dig - "nordiskt svalt" är mina ord för det. Och ja, vi lever här och nu.
    Fritt fall, är det inte så?

    Glad att du tittar in, det var inte igår...
    Ha det bättre, Brandon!


    /Marie

    SvaraRadera
  6. Och här sitter jag, lite skrämd, lite rädd, lite flämtande. Tänk om veden inte finns. Tänk om det bara är tändvätska. Tänk om. Ja. Tänk om. Tänk annat och brinn för fullan låga. Klart passionen ska få plats. Jag är en liten fegis.

    SvaraRadera
  7. Ann - Så alldeles självklart att den finns!
    Du har den inom dig - ut med den!
    Kram!


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.