Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 27 november 2010




En flock får sökte upp mig under spö.
De skänkte mig sömn och glömska.
I det undermedvetna slängde mig någon sin elaka piska.

Räddare än jag sprang mot skogen
och gömde jaget bortom domens troll.

Jag sprang och jag sprang och jag sprang.

Min skensömn sökte med ljus och lykta
bland grenar och kvistar.
Plötsligt kvävdes min andning i ett fasansfullt skrik.

Jag skrek och jag skrek och jag skrek.

Jag sprang barfota i det snöbundna utan att frysa.
Snöänglarna flög vid min sida och höll mig varm
under sina vingar fast det var kallt.

Skriket kom av sig i ljuset som dök upp
bland stjärnmoln från himlagatan.

Imorgon tänds det första ljuset.

Under täcket har jag hossor på.
Jag är vaken nu.


/M

3 kommentarer:

  1. Vi tjyvtände imorse. Känns lite sådär lite wild´n crazy.
    Puss på lördagen!

    SvaraRadera
  2. Vet du vad jag sitter och tänker på? Jo, jag tittar på mina väggar, och tänkar att dina bilder/tavlor skulle passa jävligt bra. Fast man kan väl inte göra tavlor av bilder förstås. Särskilt den i ditt näst senaste inlägg tilltalar mig.

    SvaraRadera
  3. Livet just nu - Jag som är en "duktig kicka"
    tände alla fyra... på en gång.
    Det kommer att bli många ljus nu...
    Puss i en tisdag!

    Conny - Så klart att man kan.
    Så alldeles självklart!
    I vilken storlek och material - du än önskar.
    Hör av dig om intresse. Min e-post finner du längre ner på sidan.


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.