Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 21 februari 2011




Visarna snurrar sig stilla.
Det doftar minnen i mina fotspår.
Av allt jag ser.

En rörelse så känslig att den förblir frusen.
Sinnen så bräckligt starka att de följer i de sex.
Om jag bara hör och ser…

Regnet dansar över min panna.
Jag ler och följer sprudlande med.
I dofter av minnen som en kyss i vinden.

Jag vill ta in smaken i min mun. Nu.
Jag vill ta in doften. Av allt nu.
Rör inte stunden. Nu.

Det dolda gömmer budskap inbäddat i livet.
Som jag ännu inte kan tyda.
Men, det finns där under huden.

Så stilla snurrar visarna.
Amarant.
I det ständiga.

Det evigt vara av inte vara…


/M

2 kommentarer:

  1. Herregud människa, varenda gång jag kikar in här sveper du iväg med mig. Jag blir yr!

    Jag tycker du har en alldeles fantastisk och underbar förmåga att gripa tag och hålla fast (och det är baske mig inte illa i dessa de snabba kanalzappningarnas och musklickningarnas tidevarv). Du får mig att stanna upp, tänka, känna, ofta minnas.

    I både ord och bild är du en känslig konstnär, jag är glad att du finns här.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Alfahanne - Jag blir alldeles fantastiskt glad!
    Dina fina ord kommer jag att bära med mig.
    De bor numera i min ficka...

    Tusen tack för det!

    Kram tillbaka!


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.