Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

onsdag 13 juli 2011




Lika mycket som jag dras till sagornas värld,
dras jag också till ödsliga platser dit ingen längre går.
Det overkligt verkliga binds samman till en tredje länk.
Och till en fjärde…

Jag frågar mig själv varför jag ständigt är på väg.
Flykten till det självklara väntar runt hörnet.

Vad fan är det?


/M


6 kommentarer:

  1. Jag tycker också om övergivna platser. Det finns så många oberättade historier där.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Precis, vad fan är det?

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en bra fråga!

    Själv tycker jag också om övergivna platser. Vad hände och varför blev det så. Vem levde där en gång...

    SvaraRadera
  4. Pussgurka - Ja, det finns det. Ibland så mycket att väggarna står och skakar…
    Ibland funderar jag över varför det har en sådan dragningskraft.
    Det är fascinerande med levnadsöden och alla bär på sin historia. Väl värda att berätta.

    Kram fina!

    Ann - Amen på det!

    Znogge - Jag har varit mycket i industrisamhällen som är satt ur bruk och en hel del
    övergivna ”hem”. Många frågor finns.
    En del så pass mycket att det kryper innanför skinnet. Jag gråter en smula då.
    Det söker en ända in i märgen och jag känner oftast stor sorg.
    Det finns speciellt en plats som inte har lämnat mig någon ro. Resterna av ett barnrum…


    /Marie

    SvaraRadera
  5. Kaffehörnan - Alltid!
    Välkommen hit.


    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.