Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

söndag 20 december 2009




Årstiderna står för ordning och reda...

När jag var liten samlade jag upp olika spindelarter.
Placerade dom i glasburk och satte locket på.
Stilla så tyst...
Jag tog upp glasburken och skakade om...
Hallå! Hallå på er därinne! Säg mig något, snälla!
Mamma tyckte det var förfärligt.
Grymt? Så klart.
Vad hände? Kaos, fullständig mess.
De försökte komma så långt ifrån varandra som det bara var möjligt.
Fascinerat kunde jag sitta och studera deras beteende hur länge
som helst med ögon stora som tefat.

Vad vill jag säga med detta?

Klimatmötet i Köpenhamn avslutades igår.
Det gick åt helvete. Hade jag förväntat mig något annat?
Girigheten styr världen. Vår nya Gud. Bedrövligt.
De säljer mänskligheten till högstbjudande.

Misstag begår vi väl alla...
...men naturkrafterna...
Det är människan som fuckar dom.

Jag tror det blir krig, ett annat slags krig...


/M

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen detta bara är tankar och inte en profetia... som kommer att besannas...

    SvaraRadera
  2. Själv samlade jag på humlor... jag var faschinerad av deras "pollenbyxor"... en dröm är att ha en humla stor som en hund... som husdjur alltså... jag älskar humlor och Beppe Wolgers... som jag ser som en stor humla i en människokropp!

    SvaraRadera
  3. Maria - Från och med nu kommer jag nog alltid att tänka på dig i samband med humlor...
    Alltså, tänk vad som rör sig i barns huvud - ljuvligt!
    Hej, på dig förresten.

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.