Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

söndag 27 december 2009




Kodernas språk...

Ord, ord, alla dessa ord...
Vad är det vi vill berätta?
Egentligen?

Skiftande karaktärer när vi minst anar det.
Dolda budskap inlindat i citronskrift...
Där någonstans mellan raderna finns dom tillgängliga...
Ser vi?

Korn av sanning...
Hur skrämmande nära ligger den lögnen?


/M

4 kommentarer:

  1. Såna där flygfän ser ofta elaka ut på nära håll. Du har gjort "henne" till en trött men vacker primadonna i en teaterloge. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Att få denna typ av kommentar - speciellt om den kommer från dig, Lilla Blå, betyder oerhört mycket ska du veta. Jag vet att du har ett mycket kritiskt öga... Jag gick och trallade i skogen idag, lapade in så mycket sol jag kunde få - skitglad med andra ord. Tack!

    /Marie

    SvaraRadera
  3. vilken otroligt vacker bild, jag är lite fanatiskt fascinerat förtjust i korpar, kråkor, kajor, skrikor... ja alla slags kråkfåglar... det är något med dom som verkligen tilltalar mig.
    jag har två korpar i nacken faktiskt...

    SvaraRadera
  4. Smultris - då är vi två... förutom nacken då...
    Olycka och ond bråd död. Den har många namn, men föga smickrande. Människan i ett nötskal med etiketter som tyvärr är bestående. Skrönor som vi ärver redan i bröstmjölken. Vargen en annan...

    Just den här Korpen vaktar huset Fyrkappan och jag känner mig riktigt trygg med den...

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.