Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

fredag 1 januari 2010




Dagen efter.
Farväl...
Stilla.
Annorlunda?
Inte nämnvärt.
Bara så tyst...

Den första dagen.
På ett nytt...
Tiotalet...
Hämtat från en antik stumfilm.
Från ett helt annat århundrade.

Om några timmar övergår så denna första dag till den andra dagen.
Jag känner mig plötsligt lite bättre till mods.

Hej, hej...



/M



5 kommentarer:

  1. Så rätt, så rätt. Men tänk att vi nu är de där människorna som har levat - inte bara vid ett millenieskifte - utan också på tiotalet. Millenieskifte har nästan biblisk tyngd. Men jag föredrar tiotalet. Stumfilmsmänniskorna. De uttrycksfulla - utan ord. Tjingeling på dig, denna andra dag.

    SvaraRadera
  2. Dessutom stavar jag som en kratta... Förlåt. :)

    SvaraRadera
  3. Lilla Blå - jag hämtar upp dig en dag när jag har funnit den där tidsmaskinen... På två röda kliver vi igenom den där magiska filmduken och rör oss tillsammans med John Gilbert och Gloria Swanson, glänsandes med klänningar och figurer som få har skådat från den tiden och med blodröda trutande pussläppar. Jag kan till och med tänka mig en stor fet cigarr - utan munstycke och conjac i mängder.
    Visar det sig att vi gillar "dom där" så återkommer vi igen. Har vi turen med oss då, så kanske Rudolph Valentino står där på andra sidan fullständigt hänförd av vår glans.

    Tja, vad säger du - det låter väl inte så dumt. Kanske något flummigt, men det gillar jag...

    Hej, hej, hej.

    /Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bild!

    Önskar dig ett nytt fint år och oss många fina bilder från din kamera.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Wettex, tack.
    Ett fint år till dig med och jag kramar tillbaka!

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.