Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

torsdag 28 januari 2010





Virvlande vindar.
Snöflingor mot mitt ansikte.
Det viner om öronen och tjuter i takt med storm av snö.
Den vill inte riktigt bestämma sig åt vilket håll den ska komma.
Och jag, jag befinner mig mitt i.
Jag fryser och huttrar.
Drar upp hättan och spänner till i takt med stegen.

Plötsligt vill jag bara lägga mig ned i den mjuka, kalla snön.
Tillsammans med snöängeln bredvid.
Vi ler.
Hon och jag.
Blink blink, du blink.
Jag är glad.
Sprudlande lycklig.
Varm i mitt hjärta.
Väder, väder.
Jag lever.
Omfamnar.
Det gjorde jag igår.

Idag.
Inbäddad av snötäcken i strålande sol.
Omfamnar.
Det gör jag.
I morgon också.



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.