Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 11 januari 2010




Jag sitter med rödtjut i natten.
Framför mig på köksbordet ligger det pappersark med pennan
liggandes bredvid.
Min prins av alla tider har för länge sedan intagit sängen.

Det som håller mig sällskap är vinden utanför mitt fönster med
kulingstyrka på sjutton meter per sekund.
Jag tycker om väder.
Jag är också väldigt förtjust i den mörka natten.
Kanske är det för stillheten.
Kanske är det för att jag inbillar mig att själen får mer ro då.
Jag vet inte.

Jag tänder ljuset som hänger i sin gjutjärnsform på väggen och häller upp ett glas rött till.
Doppar försiktigt ner fingret i det flytande stearinet och låter det stelna. För att sedan dra av det.
Skada sedan barndomen.

Måndag.
Imorgon.
Idag.
Senare...
Jag är inte rädd.
Jag är inte ens nervös.
Bara så där lite lätt orolig...

Jag kommer att rullas in tidigt.
"Oculi plus vident quam oculus..."
Farväl du fotograf om ni sviker mig nu...



/M






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.