Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 23 januari 2010




Jag drömde att jag rökte fredspipa tillsammans med Gud.

När ingenting kan sjunka djupare än vad det redan har gjort.
Som står inför sin största utmaning någonsin.
Då kommer de giriga på att man kan beröva och sälja
de oskyldiga barnen av Haiti.

Men Du.
Kära Gud...
Jag förstår ingenting.
Kan Du förklara för mig?
I namn av...

Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Gud älskar, lyckan får.

Hm...



/M



1 kommentar:

  1. Kommer att låta krasst... men vafan? C´est moi: människan skapade Gud till sin avbild!

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.