Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

lördag 16 januari 2010




Jag försöker få min penna att sväva över raderna likt en symfoni.
Den klassiska musiken i bakgrunden snurrar som ljuva slingor
där instrumenten sjunger ut i en känslostorm utan ord.

Toner i mitt huvud.
Orden...
Känslorna...
Sätter jag dit själv.
Och, jag bara dör... en smula.

Bilder i mitt inre.
Det är oftast så dom kommer.
Till mig.
I en komposition där jag ensam dansar med.


/M

3 kommentarer:

  1. Tycker snarare det verkar som om du samlar på dig nya liv. Att skapa är ju kopplat till någonting livgivande. Skulle man kanske börja kalla dig för "katten"?

    SvaraRadera
  2. Herregud vad jag längtar efter vår och sommar när jag ser den bilden!
    Vackert.

    SvaraRadera
  3. Robban - en katt har... hm.
    "konst är ett ja till tillvaron."
    Fredrik Nietzsche.

    Wettex - Jag med. Fast denna vintern tycker jag har bidragit med väldigt mycket ljus. Jag har inget emot att snön ligger för våra fötter ett tag till. Så länge jag slipper det eländiga slask och gråvädret.

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.