Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

måndag 4 januari 2010




Tiden för länge sedan.
Är för länge sedan förbi.
Den där tiden då jag inte mådde så bra.
Känns som det var ljusår...

Nu har det smugit sig på igen.
Det senaste året.
I en annan form...
Och på något sätt handlar det fortfarande om mig.

Fotografiet - var är jag?
Var befinner jag mig?
Men det viktigaste av allt - vart är jag på väg?

Jag bråkar med mig själv.
Det slutar aldrig.
Så, så tröttsamt.
Det äter upp - min energi.

Du, mitt liv för länge sedan...
Snälla, snälla håll dig utanför.
Jag bönar, jag ber.
Ge mig en chans att göra upp allt det där.
För länge, länge sedan.



/M






3 kommentarer:

  1. oj wow!!!!

    vart hamnade jag nu någonstans, i vilken tid och på vilket tåg, på väg vart nånstans...

    Gud så vackert om än lite skrämmande.

    SvaraRadera
  2. Wettex - din kram, den kändes...

    Smultris - Du hamnade någonstans i tiden...
    Den tiden som fortfarande är här och nu. Har du ögonen öppna och vill färdas bakåt så går tåget från Skara. Du får dra i bromsen när du känner att du är på väg och vill stanna.
    Och, tack!

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.