Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.

torsdag 14 januari 2010




Mina ögon är stjärnorna på min himmel...
Utan dom vaknar vredens plågoandar till liv.
Med en oförmåga att ens få en glimt som är knivskarp.
Grumlat, med en vägran att släppa in tillräckligt med ljus.

Jag kände inte ens snittet.
Jag befann mig på en annan plats som inte var här.
Mitt öga hade möte med en främmande galax.
Ett starkt sken av olika strålar som bildade en dans
av spetsformade ljusklot.
Det var fullständigt utflippat och det mest
besynnerliga jag någonsin upplevt.
Och enastående vackert.

Nu börjar den andra resan.
Allt har ett slut.
Men inte riktigt nu...

Mina ögon är stjärnorna på min himmel...



/M




2 kommentarer:

  1. Helvete, Marie.
    Jag förstod inte först med tanke på ditt
    förra inlägg. Du skriver så kryptiskt...
    Nu är det glasklart - fy fan vilken resa...
    Är det som jag tror? Starr?
    Ditt andra öga, är det samma?

    Har ingen egen blogg, men jag läser från tips...
    Du skriver jävligt fint och jag börjar lägga ihop saker.
    Ditt bildspråk är något unikt. Inte ofta jag ser det.
    Med andra ord du är jävligt bra!

    Alexander Adolfsson

    SvaraRadera
  2. Alexander - Det var ord och inga visor.
    Jag blev väldigt, väldigt glad och det känns så roligt när läsare ger sig till känna.

    /Marie

    SvaraRadera

 
coolphotoblogs - listed
coolphotoblogs My profile

Copyright © Marie Rosenqvist 2009-2016. All rights reserved. Alla fotografier och texter tillhör Marie Rosenqvist om inget annat anges. All kopiering/publicering utan tillstånd är förbjuden.